معرفی خودرویی

مشخصات فنی جک K7 یا X7

چند سالی است که سگمنت کراس‌اوورهای لوکس در کشورمان از رونق مناسبی برخوردار شده است و شاهد عرضه کراس‌اوورهای لوکس چینی با برندهای مختلف به بازار خودروی ایران هستیم. این سگمنت، نخستین بار با چری تیگو 7 به مشتریان ایرانی معرفی شد و بعدها، محصولاتی هم‌چون کوپا T210‌ و اس دبلیو ام G01 نیز به این بخش از بازار افزوده شدند. جک K7 یا X7 نیز جدیدترین عضو این باشگاه است که در این مطلب، نگاهی به مشخصات فنی آن خواهیم داشت.

حضور کراس‌اوورهای لوکس متعدد چینی در بازار، سبب شد تا کرمان موتور نیز بخواهد سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد. این شرکت که سابقه همکاری طولانی‌مدتی را با شرکت جک موتورز چین دارد، محصولی به نام ایکس 7 را برای بازار ایران در نظر گرفت تا به رقابت با دیگر خودروسازان خصوصی کشور بپردازد. ایکس 7 که در چین با نام سول X7 شناخته می‌شود، محصولی از زیرشاخه لوکس Jac به نام سول است که نسخه‌های مجهزتری از محصولات این برند را به بازار عرضه می‌کند. این خودرو پس از تغییر نام با اسم کی ام سی K7 و برند کرمان موتور، به بازار ایران عرضه می‌شود؛ اقدامی که بی‌ارتباط با تحریم‌های بین‌المللی نیست و به‌منظور حفظ مراودات Jac و کرمان موتور صورت می‌گیرد.

 

نمای بیرونی Jac k7

جک K7 به‌عنوان جدیدترین محصول کرمان موتور در بازار، از هم‌اکنون وارد رقابت سختی با سایر کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای لوکس بازار شده است. با این حال، کی ام سی K7 از مزایای مختلفی بهره‌ می‌برد که شانس موفقیت قابل توجهی را برای این خودرو ایجاد کرده است. در این مطلب، نگاهی به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو خواهیم داشت. اگر مایل به شناخت محصول جدید کرمان موتور هستید یا قصد خرید یک کراس‌اوور لوکس چینی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات فنی جک K7

X7 نسخه‌ای به‌روزشده و مجهز از Jac S7 است و از پیشرانه مشابهی با نسخه اولیه خود بهره می‌برد. استفاده از پیشرانه‌های 1.5 لیتری، رویه مرسوم خودروسازان چینی طی سال‌های اخیر بوده است و در کی ام سی K7 نیز، شاهد ادامه همین روند هستیم.

این رویه به‌گونه‌ای است که در خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت چینی، از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌شود و خودروهای لوکس چینی، با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به بازار عرضه می‌شوند. ازآن‌جایی‌که این خودرو یک کراس‌اوور لوکس است، از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر در این خودرو استفاده شده است.

ماشین K7

این موتور کوچک که به توربوشارژر مسلح شده است، حداکثر 174 اسب‌بخار قدرت و 251 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند که ارقامی قابل‌قبول برای یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر محسوب می‌شوند. برای سیستم انتقال قدرت جک ایکس 7 نیز از گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است.

 

مدل خودرو جک X7
پیشرانه پیشرانه چهارسیلندر خطی مجهز به توربوشارژر
حجم موتور (سی‌سی) 1499  سی‌سی
حداکثر قدرت اسب‌بخار 174 اسب‌بخار در 4850 الی 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور نیوتن‌متر 251 نیوتن‌متر در 1500 الی 4500 دور در دقیقه
گیربکس اتوماتیک شش سرعته DCT
مصرف سوخت (ترکیبی) 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب صفرتاصد 9 ثانیه
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت 160  کیلومتر بر ساعت

آپشن‌ها و امکانات رفاهی جک K7

جک X7 یا کی ام سی K7‌، یک کراس‌اوور لوکس است و رقیبی جدی برای چری تیگو 7 مدیران خودرو محسوب می‌شود. ازاین‌رو، باید امکاناتی در حدواندازه رقیب خود ارائه دهد. علاوه بر آن، این خودرو یکی از جدیدترین محصولات شرکت جک است و این خودرو به بهترین امکانات رفاهی مجهز شده است.

سیستم ورود و استارت بدون کلید، قابلیت استارت از راه دور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه از جمله آپشن‌های ایکس 7 هستند.

از جمله امکانات رفاهی جک K7، می‌توان به مواردی هم‌چون سیستم ورود و استارت بدون کلید، قابلیت استارت از راه دور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به‌همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم پخش چندرسانه‌ای به‌همراه نمایش‌گر لمسی، تریم چرمی کابین، صندلی برقی راننده، سقف پانوراما به‌همراه سانروف، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب و حافظه صندلی اشاره کرد.

آپشن‌های جک X7 را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

در ادامه، می‌توانید با مطالعه جدول زیر از امکانات و تجهیزات نصب‌شده در این خودرو‌ مطلع شوید:

تجهیزات جک K7
چراغ چراغ جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، دی‌لایت، اتولایت، چراغ صندوق عقب و داشبورد
سیستم‌های مولتی‌مدیا سیستم چندرسانه‌ای با قابلیت پشتیبانی از AUX و USB
صفحه‌نمایش صفحه‌نمایش 12.3 اینچی لمسی
رینگ‌ها 235/60 R18
آینه آینه جانبی تاشوی برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به‌همراه گرم‌کن
تهویه مطبوع تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه برای سرنشینان عقب
صندلی روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده به‌همراه حافظه صندلی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو
شیشه شیشه‌بالابرهای برقی، سانروف، سقف پانوراما
سیستم‌های هشداردهنده سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، دوربین 360 درجه
سایر امکانات کروزکنترل، قابلیت استارت از راه دور، کنترل صوتی

ایمنی جک K7

نمایی از ماشین ایکس 7

در مورد ایمنی این خودرو، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و این خودرو هنوز توسط موسسات معتبری همچون CNCAP مورد آزمون ایمنی قرار نگرفته است. با این وجود، تجهیزات ایمنی متعدد کی ام سی K7 نویدبخش ایمنی مطلوبی برای کراس‌اوور لوکس کرمان موتور هستند.

 

با این حال، هم‌چنان ایکس 7 از نظر ایمنی نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود، یعنی چری تیگو 7، در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد؛ چراکه کراس‌اوور چری با کسب پنج ستاره ایمنی از CNCAP‌، اطمینان بیشتری را در زمینه ایمنی و استحکام بدنه برای خریدار فراهم می‌کند.

در ادامه، به برخی از تجهیزات ایمنی این کراس‌اوور لوکس چینی اشاره ‌کرده‌ایم:

تجهیزات ایمنی جک X7
تجهیزات ایمنی و حفاظتی ایموبلایزر، سیستم استارت از راه دور، ورود و استارت بدون کلید
کیسه‌هوا مجهز به 4 کیسه‌هوا (سرنشینان جلو و راننده، ایربگ‌های جانبی جلو)
سیستم ترمز CCS -ABS -EBD -EPB -ESP -HDC -BOS
سایر تجهیزات ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین 360 درجه

جمع‌بندی 

به‌واسطه التهابات ایجادشده در بازار خودرو طی چند وقت اخیر، قیمت خودرو چینی به‌خصوص نسخه‌های لوکس و مجهز آن‌ها، به‌شدت افزایش یافته است و اکنون، کمتر کسی قدرت خرید چنین محصولاتی را دارد. چینی‌ها از ممنوعیت واردات و شرایط ایجادشده در کشور نهایت استفاده را برده‌اند و سعی دارند جایگزین محصولات کره‌ای و ژاپنی وارداتی در بازار شوند.

جک K7 نیز با قیمتی حدود 900 میلیون تومان، به یکی از گران‌ترین خودروهای چینی در بازار کشورمان تبدیل شده است و تنها مشتریان با سطح بودجه بالا، قادر به خرید این خودرو هستند. همان‌طور که در متن اشاره شد، نزدیک‌ترین رقیب ایکس 7‌ در بازار کشور، چری تیگو 7 مدیران خودرو خواهد بود.

هر دو رقیب کرمانی، یعنی چری تیگو 7 و کی ام سی K7، مزایا و معایب خود را دارند؛ اما درنهایت، شباهت‌های بسیار این دو کراس‌اوور لوکس، تصمیم‌گیری را برای خریدار دشوار خواهد ساخت. برنده این رقابت نیز شرکتی خواهد بود که با ارائه خدمات فروش و پس‌ازفروش جذاب، موفق شود توجه مشتریان بیشتری را به محصول گران‌قیمت و مجهز خود جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *