رنو تلیسمان یا تالیسمان (به انگلیسی: Renault Talisman) به معنای سحر و جادو خودرویی سدان در کلاس خودروی اندازه متوسط محصول شرکت رنو میباشد که با همکاری نیسان ساخته شده. راننده و سرنشینها با امکانات ایمنی بیشماری محافظت میشوند مثل سامانه نظارت نقاط کور، سامانه خروج از خط، تابلو خوان و ترمزگیری اضطراری. صندوق این ماشین ۶۰۸ لیتر فضا دارد. سامانه اطلاعات سرگرمی شبیه مگان و خودروهای پیشین است به شما اجازه میدهد تجربه رانندگیتان را شخصیسازی کنید.
مشخصات فنی
این خودرو مجهز به موتور ۱٫۶ لیتری سینگل توربو با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و موتور این خودرو برای نیسان جوک است. البته در برخی از بازارها از جمله ایران که به دلیل پایین بودن کیفیت سوخت فیلترهای این خودرو برای این بازارها بزرگتر در نظر گرفته شده تا آسیب کمتری به موتور برسد و همین باعث شد که در این نسخهها قدرت موتور به حدود ۱۹۰ اسب بخار کاهش یابد. گیربکس این خودرو ۷ سرعته دوکلاچه میباشد که باعث تعویض سریع دندهها میشود ولی در حرکت در سر بالایی ممکن است کمی مکث کند تا حرکت کند. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۷٫۶ ثانیه نیز میباشد.
امکانات رفاهی
امکانات این خودرو شامل سقف پانوراما یا تمام شیشهای (به صورت سفارشی)، سامانه تهویه دوگانه، استارت دکمهای با قابلیت روشن کردن از بیرون، کروز کنترل هوشمند و لیمیتر سرعت، مانیتور R LINK-2 نسل دوم ۸٫۷ اینچی، سامانه صوتی BOSE با ۱۳ بلندگو، تودوزی چرم، دیلایت (چراغ روز) مدل C شکل، رایانه سفر، جالیوانی و زیر آرنجی عقب، آینه حساس به نور، حسگر نور و باران، قابلیت وصل شدن سامانه صوتی به بلوتوث، AUX , iPod و USB، موس وسط، تنظیم حالت رانندگی (شامل Comfort , Personal , Eco , Sport و Normal)، اتو هلد، چراغ شور جلو، تشخیص جهت چرخش خودرو و روشنایی نور در جهت پیچ، ماساژِر صندلیهای جلو، گرمکن و سرد کن صندلی جلو، گرمکن صندلی عقب، گرمکن فرمان، یو اس بی صندلیهای عقب با خروجی AUX به عقب، دریچه هوای صندلی عقب، رایانه سفر را دارا میباشد.
امکانات ایمنی
این خودرو مجهز به رادار نقطه کور، رادار خطی، تشخیص سرعت مجاز جادهها، اعلام زمان واکنش راننده، حسگر باد لاستیکها و تنظیم باد لاستیک، حسگر پارک جلو، دوربین و حسگر دنده عقب، سامانه کمکی پارک و اتو پارک، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سامانه الکتریکی کنترل کشش و پایداری میباشد.
بررسی رنو تالیسمانرنو در بازار خودروهای لوکس و حتی نیمه لوکس هیچگاه خودروساز مطرحی نبود و بیشتر به ساخت خودروهای ارزان و مردمی مشهور است. با این وجود رویه این کمپانی در قرن بیست و یک تغییر کرد و با عرضه محصولاتی همچون رنو سافران و لتیتود سعی کرد تا طیف مشتریان خود را گستردهتر کند. خودروهای سفران و لتیتود هر دو به بازار ایران نیز راه پیدا کردند ولی با وجود برخی نقاط قوتشان به هیچ وجه نتوانستند موقعیتی مانند رقبای ژاپنی و کرهای خود پیدا کنند. رنو اما برای سال ۲۰۱۷ با محصول جدید به بازار برگشت که توانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند و آن سدان جدیدی به نام تالیسمان بود. رنو تالیسمان نخستین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی و در سال ۲۰۱۶ به بازار جهانی عرضه شد. با تاخیر یک ساله این خودرو به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و از همان ابتدا توانست به کمک ظاهر مدرن، امکانات زیاد و البته توانایی فنی مناسب خود مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند. |
|
داخل رنو تالیسمانطراحی رادیکال و مدرن رنو تالیسمان در کابین خودرو نیز ادامه دارد جایی که به محض ورود، یک نمایشگر لمسی بزرگ که به صورت افقی روی کنسول مرکزی نصب شده است توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. رنو در تالیسمان سعی کرده است ت حد امکان از کلیدهای فیزیکی کمتری استفاده کند و بیشتر تنظیمات مربوط به امکانات خودرو را به همین نمایشگر منتقل کردهاند. پشت آمپرها نیز نیمه دیجیتالی هستند یعنی قسمت مرکزی آن یک نمایشگر رنگی است که قابلیت شخصی سازی دارد و گرافیک و دادههای آن با توجه به حالت رانندگی خودرو تغییر میکند. نمایشگر مرکزی نیز همین قابلیت شخصی سازی را دارد و میتوان رنگهای آن را از منوی مربوطه تغییر داد. در بخش فضای داخلی رنو تالیسمان گرچه فضای خوبی دارد ولی در مقایسه با برخی رقبا مانند هوندا آکورد و تویوتا کمری فضای پای عقب کمتری را ارائه میکند. به همین دلیل در صورتی که پنج سرنشین در خودروباشند سرنشین وسط عقب احساس راحتی زیادی نخواهد داشت. در عوض صندوق عقب این خودرو با حجمی بیش از 600 لیتر یکی از بزرگترینها و بهترینها در این کلاس است. طراحی رنو تالیسمانطراحی خارجی بارزترین مشخصه رنو تالیسمان است. بدون شک چراغهای روشنایی در روز این خودرو که به شکل C انگلیسی هستند و تا روی سپر ادامه پیدا کردهاند توجه هر بینندهای را در خیابان به خود جلب میکنند. جلو پنجره نیز خاص بوده و آرم بزرگ رنو روی آن جلب توجه میکند. در نمای جانبی نیز تالیسمان طراحی قوی دارد. نمای عقبی تحت تاثیر چراغهای کشیده و نازک این خودرو است که تا مرکز صندوق کشیده شدهاند و در وسط آنها نشان رنو دیده میشود. در این بخش باید از خروجیهای اگزوز فیک روی سپر به عنوان یک نکته منفی یاد کرد که البته این روزها در حال باب شدن در خودروها است. از نظر ابعاد رنو تالیسمان با داشتن 4850 میلیمتر طول، 1870 میلیمتر عرض و 1460 میلیمتر طول، بسیار نزدیک به رقبای خود است. فاصله محوری این خودرو نیز 2810 میلیمتر است. به طور کلی طراحی تالیسمان مدرن و بروز است و میتواند اولین عامل جذب خریدار برای این خودرو تلقی شود. |
|
عکس رنو تالیسمان |
|
|