مقالات درباره آپشنها

کیلس استارتر خودرو چیست؟

کیلس استارتر خودرو

کیلس استارتر یا همان (keyless entry system)سیستمی است که در سال های اخیر جایگزین سیستم قفل مرکزی و دزدگیر و سوئیچ فلزی خودروها گشته و برای سهولت در کار استارت و ارتقای سیستم امنیتی خودروها توسط سازندگان خودروها بر روی آنان نصب میگردد.

کیلس استارتر سیستمی است که همانند دزدگیر و یا قفل مرکزی فابریک خودرو دارای دو عدد ریموت بوده که از انها برای باز و بسته شدن درب ها استفاده میگردد و در نوع کیلس استارترهای (smart)بدون لمس کردن کلید های روی ریموت درب ها به صورت اتوماتیک در هنگام نزدیک و دور شدن باز و بسته می شوند فقط کافی است که ریموت خودرو درجیب شما باشد وبعضی کیلس استارتر ها نیز دارای امکانات بیشتری مثل (engine start)یعنی روشن وخاموش کردن خودروتوسط ریموت از راه دورو (trunk opener)یعنی صندوق پران و باز کردن صندق عقب از طریق ریموت و بعضی از انها هم دارای سیستم ایمو بلایزر مجزا بوده که مهم ترین مسئله ی امنیتی در ان میباشد یعنی تا زمانی که ریموت داخل خودرو نباشد امکان استارت زدن و روشن شدن خودرو میسر نمی گردد دربعضی از کیلس ها قابلیت نصب شوک سنسور ویا چشمی های اولترا سونیک هم مقدور است.

کیلس استارتی را نصب کنید که حدالامکان دارای هماهنگی ظاهری و کیفیت فنی با خودرو ی شما باشد یعنی از لحاظ شکل ریموت و از لحاظ فنی کیفیت رله ها و آی سی های آن بالا بوده (در هنگام نصب حتما مشاهده نمایید)جنس سیم کشی آن بسیار مهم است که درصد فلز مس آن بالا بوده و سیم های آن ضخیم بوده و دستگاه مورد نظر شما حتما باید دارای ایموبلایزر بوده باشد که از لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت است.

هنگامی که سوئیچ باز است و در حالت ۱ یا ۲ قرار دارد (اصطلاحا برق پشت آمپر وصل است) با دور شدن از خودرو، نباید بی هیچ آلارمی، درب خودرو بسته شود و فرقی با حالت خاموش نداشته باشد! در این حالت الزاما باید خودرو از طریق بوق زدن اخطاری به راننده بدهد تا خودرو به همین حالت رها نشود. در زمان روشن بودن خودرو، اگر خودرو بدون اینکه ریموت در آن باشد به حرکت درآید، باید پس از مدتی در حدود یک دقیقه خاموش شود.

خودرو بدون حضور ریموت نباید بیش از یکی دو دقیقه روشن بماند. اگر خودتان می خواهید خودرو روشن بماند باید از خودرو فاصله بگیرید و صبر کنید تا خودرو شروع به اخطار دادن کند و بوق بزند.

در این حالت با زدن دکمه آنلاک، به خودرو اعلام می کنید که مشکلی نیست! و خودرو بدون حضور ریموت روشن خواهد ماند. بخاطر داشته باشید اگر خودرو را از طریق پد رمز قفل کنید، لزوما باید با رمز باز شود و این یکی از مواردیست که باید در ساختار کیلس رعایت شده باشد. همانگونه که اگر خودرو را از طریق دکمه روی ریموت قفل کنید، با نزدیک نمودن ریموت دیگر درب ها بطور خودکار باز نخواهند شد. اما باز کردن قفل خودرو با رمز در هر صورتی باید امکانپذیر باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *