معرفی خودرویی

معرفی خودروی جک اس5

جک S5 یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین کراس ‎اوورهای چینی از شرکت جک موتورز در ایران است، که مونتاژ آن از سال 1394 در ایران آغاز شد و ابتدا با گیربکس دستی عرضه شد و در سال 1395 نیز نمونه اتوماتیک این خودرو نیز به بازار آمد. مشخصات فنی و پیشرانه قوی این خودرو یکی از دلایل موفق بودن جک s5 در ایران است. علاوه‌بر آن قیمت جک s5 در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده، باعث شده است تا در رنج خود ماشینی اقتصادی به‌حساب بیاید.

به تازگی شرکت کرمان موتور از نمونه فیس لیفت جک s5 نیز رونمایی کرده است که در مقایسه با نسخه قبلی از پیشرانه کم حجم‌تر اما پرتوان‌تر و نمای ظاهری متفاوت برخوردار بوده و آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل و دیلایت یا چراغ روشنایی روز به این خودرو اضافه شده‌اند. در ادامه به بررسی آپشن های جک s5 می‌پردازیم.

آپشن‌های جک s5

سیستم ورود بدون کلید (کیلس)

یکی از آپشن های جک s5 کیلس (keyless) یا سیستم ورود بدون کلید است؛ زمانی‌که با استفاده از سیستم ورود بدون کلید قصد وارد شدن به اتومبیل را دارید، می‌توانید خودرو را بدون وارد کردن سوییچ، باز کنید. در این روش نیازی به فشار دادن دکمه‌های روی ریموت نیست و اگر ریموت در جیب راننده باشد می‌تواند با استفاده از دستگیره در را باز کند. همچنین خودرو بدون سوییچ روشن و خاموش می‌شود. یکی دیگر از نکات مثبت این سیستم این است که تا هنگامی‌که کلید هوشمند در داخل خودرو باشد، درها بسته نمی‌شوند.

در این سیستم سوئیچی مانند یک کلید، برای روشن کردن خودرو وجود ندارد. برای استفاده از آپشن استارت دکمه‌ای، کافی است ریموت خودرو همراه شما باشد. برای استارت زدن خودرو، یک دکمه وجود دارد که برای روشن یا خاموش کردن از آن استفاده می‌شود. با فشردن پدال ترمز و زدن دکمه استارت، می‌توانید خودرو را روشن یا خاموش کنید. توجه کنید که اگر ریموت را به همراه نداشته باشید خودرو روشن نمی‌شود.

کیلس

تنظیم برقی صندلی‌ جلو

تنظیم صندلی‌ برقی راننده یکی دیگر از آپشن های جک s5 است. اکثر خودروهایی که در داخل ایران تولید می‌شوند فاقد این آپشن هستند. تنظیم برقی صندلی برای استفاده راننده خودرو ایجاد شده‌است و با این آپشن راننده می‌تواند برای تغییر وضعیت صندلی در 8 جهت از کلیدهایی که در کنار صندلی وجود دارد استفاده کند و با تغییر این کلیدها در جهات مختلف باعث تغییر وضعیت صندلی خود می‌شود (تنظیمات صندلی شامل جلو و عقب رفتن صندلی یا بالا و پایین رفتن آن است). این عمل قبلاً با استفاده از اهرم‌هایی که در کنار صندلی وجود داشت و به‌صورت دستی تعبیه شده بود، انجام می‌شد.

بررسی آپشن های جک s5

حافظه صندلی (مموری صندلی)

یکی دیگر از آپشن های رفاهی جک اس 5 مموری صندلی است. درواقع حافظه صندلی خودرو برای ذخیره کردن حالت صندلی برای سرنشینان خودرو است؛ به این صورت که هر شخصی بنا به جهت دلخواه خود می‌تواند صندلی را تنظیم کند و در زمان استفاده می‌تواند صندلی را با کلید مموری و اختصاص دادن شماره‌ای برای خود به حالت ثبت‌شده بازگرداند و احتیاجی به تنظیم مجدد نیست. این سیستم برای خانواده‌هایی که تمام افراد از یک خودرو استفاده می‌کنند و مجبور هستند صندلی راننده را بنابر جثه و قد خود تنظیم کنند بسیار پراهمیت و کاربردی است، چون تنها می‌توانند با فشار دادن یک کلید مشخص، وضعیت مطلوب خود را به راحتی تنظیم کنند.

چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل

چراغ بدرقه یا مشایعت تا درب منزل از دیگر آپشن های جک s5 بوده که با استفاده از این آپشن می‌توانید هنگامی که خودرو را پارک کردید، با یکبار زدن نور بالا، چراغ‎‌های اتومبیل خود را روشن نگاه داشته تا پس از خروج از خودرو مسیر برایتان روشن باشد و حتی هنگام پارک در پارکینگ شما را تا آسانسور یا پله‌ها مشایعت و همراهی کند.

آینه‌های جانبی تاشونده برقی با تنظیم برقی همراه با گرم‌کن و راهنمادار

آینه‎‌های جک اس 5 به‌صورت برقی تعبیه شده‌اند که با استفاده از یک دکمه باز یا بسته می‌شوند. همچنین با استفاده از گرم‌کن موجود در این آینه، در روزهای سرد زمستانی قابلیت یخ‌زدایی در آینه‌ها وجود دارد.

از دیگر آپشن‌ ‎های جک S5 آینه‌های برقی تاشونده است. استفاده از این آپشن باعث می‌شود هنگامی‌که فرد خودروی خود را پارک کرده‌است، آینه‌ها به‌صورت خودکار جمع شوند.

معرفی آپشن های جک اس 5

 گرمکن صندلی‌های جلو

با استفاده از این آپشن در جک s5، شما می‌توانید صندلی‌های خود را گرم نگه دارید. این آپشن در صندلی‌های جلو جک s5 به‌کار رفته است که البته در بعضی از خودروهای لوکس، صندلی‌های عقب نیز دارای گرم‌کن هستند. در داخل صندلی مدارهای گرمایشی به‌کار رفته‌است که حرارت از داخل این مدارها عبور کرده و باعث ایجاد گرما می‌شود. روشن شدن گرمکن‌های صندلی جک s5 فقط با یک کلید انجام می‌گیرد.

آپشن های جک s5

کامپیوتر سفری

اطلاعاتی از قبیل میزان مصرف سوخت، کیلومتر خودرو و بسیاری از اطلاعات کاربردی دیگر روی کامپیوتر سفری قابل‌نمایش است.

با آپشن های جک s5 آشنا شوید

سنسور باران

آپشن سنسور باران با قرار گرفتن در حالت اتو فعال می‌شود. در روزهای بارانی و برفی با استفاده از سنسورهای موجود، برف پاک‌کن شروع به فعال شدن می‌کند و دیگر نیازی به درگیر شدن راننده با اهرم برف پاک‌کن نیست.

با آپشن‌های جک s5 آشنا شوید

تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه سرنشینان جلو

این سیستم برای ایجاد سرمایش و گرمایش در جک s5 به‌کار گرفته شده‌است. دو کاناله بودن این سیستم باعث ‌شده تا سرنشینان جلوی خودرو در هر سمت دمای مورد نظر خود را تنظیم کنند.

آپشن جک اس 5

سیستم ترمز پارک برقی (EPB)

در اکثر خودروهایی موجود در ایران سیستم ترمز دستی به‌کار گرفته‌می‌شود که با استفاده از آن، اهرم ترمز دستی به سمت بالا کشیده شده، چرخ‌ها قفل و بعد از پایین ‌آوردن اهرم چرخ‌ها دوباره آزاد می‌شوند و خودرو حرکت می‌کند. سیستم ترمز پارک برقی از آپشن های جک s5 است که با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به اهرم دستی نیست و راننده تنها با فشردن یک کلید می‌تواند ترمز دستی خودرو را فعال کند.

آپشن های جک s5

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)

یکی از آپشن‌های بسیار پرکاربرد که باعث افزایش ایمنی و راحتی سرنشینان خودرو می‌شود، سیستم کنترل‌ پایداری است. این سیستم نیز برای حفظ و کنترل مطلوب خودرو بر روی سطح جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه اصلی آن حفظ ثبات و تعادل، هنگام پیچیدن یا چرخش است.

در این سیستم هنگامی‌که راننده قصد پیچیدن فرمان را داشته باشد و کنترل خودرو را از دست بدهد، سیستم کنترل پایداری فعال می‌شود و از انحراف مسیر خودرو جلوگیری می‌کند. بعضی از مواقع در ترمزهای ناگهانی امکان قفل شدن چرخ‌ها وجود دارد که باعث تغییر مسیر می‌شود.

سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)

HAC یا همان سیستم کنترل حرکت سرعت در سربالایی می‌تواند از حرکت خودرو به سمت پایین جلوگیری کند. این سیستم به این صورت عمل می‌کند که اگر در خیابانی که دارای شیب تند و به سمت بالا است رانندگی می‌کنید، زمانی‌که خودرو در حالت ایست قرار می‌گیرد، سیستم فعال می‌شود و از حرکت خودرو به سمت عقب جلوگیری می‌کند. درصورتی‌که این آپشن بر روی خودرویی نصب نباشد ممکن است خودرو به سمت عقب برود و حادثه‌آفرین باشد.

در هنگام فعال شدن سیستم HAC، سنسورهای موجود در روی چرخ‌ها، پس از آن‌که تشخیص دادند خودرو به سمت عقب حرکت می‌کند، فعال شده و با استفاده از میزان فشار ترمز لازم، از حرکت خودرو به سمت عقب جلوگیری می‌کند.

HAC

کنترل سرعت خودرو در سرپایینی (DAC)

این سیستم به راننده کمک می‌کند در هنگام عبور از جاده‌های سراشیبی بدون درگیر کردن ترمز، سرعت خود را ثابت نگه دارد و با کنترل کامل رانندگی کند. سیستم DAC قطعا در جاده‌هایی که دارای شیب زیاد است و همچنین زمانی‌که راننده از مهارت کافی برخودار نیست می‌تواند بسیار مفید عمل کند.

DAC

کنترل فشار باد تایرها (tpms)

از دیگر آپشن های جک S5 سیستم کنترل فشار باد تایر است که در اغلب ماشین‌های روز جهان وجود دارد. این آپشن هنگامی‌که باد یک یا چند تایر به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کند به راننده هشدار می‌دهد. اصولا این چراغ به رنگ زرد است و به شکل یک نعل اسب بر روی صفحه مشخص است.

TPMS

سایر آپشن‌ های جک S5

از دیگر آپشن های جک S5 می‌توان به سنسور نور، فرمان برقی با پوشش چرمی، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان، تنظیم ‎کننده نور صفحه کیلومتر، صندلی چرمی، کنسول جلو و عقب، شیشه‌های جلو و عقب برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، گرمکن شیشه جلو، سیستم پخش mp5 با ورودی AUX، IPOD، USB و CD، دارای شش بلندگو، سیستم بلوتوث همراه با Gps، آنتن شیشه‌ای، سنسور پارک عقب و جلو، سانروف، شیشه رفلکس Reflex، دوربین عقب و سیستم ضدسرقت و قفل ایمنی کودک اشاره کرد.

جمع‌بندی بررسی آپشن‌ های جک S5

همان‌طور که اشاره شد جک s5 یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار است که هم از لحاظ آپشن‌های ایمنی و هم از لحاظ امکانات رفاهی می‌تواند در جایگاه بسیار مناسبی در رقابت با چینی‌های دیگر قرار بگیرد. بنابراین اگر قصد خرید خودرویی با آپشن‌های متنوع را دارید، خرید جک s5 می‌تواند در گزینه‌های انتخابی شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *