معرفی خودرویی

رونمایی از سیتروئن دی اس ۹ مدل ۲۰۲۳

به نقل از مجله خودرو پیو، کانسپت دی اس ۹ کراس بک، در واقع یک کراس‌اوور با چرخ‌های ۲۳ اینچی و ۵ متر طول است که ظاهر جذاب و مدرنی دارد. نسخه سدان DS 9 در سال گذشته روی پلتفرم EMP2 معرفی شد. این پیشرانه ۶۷۱ اسب بخار قدرت و یک باتری ۱۱۰ کیلووات ساعتی داشت.  نسخه شاسی‌بلند سیتروئن دی اس ۹ مدل ۲۰۲۳ روی پلتفرم EVMP توسعه یافته است و می‌تواند بیشتر از ۳۳۵ اسب بخار قدرت داشته باشد.

سیتروئن دی اس ۹ مدل ۲۰۲۳

معمولا برندها‌ی فرانسوی خودرو یادآور اتومبیل‌های اقتصادی هستند؛ اما همیشه اینطور نیست و برخی از برندها نیز وجهه لوکس خود را با الهام از سلیقه فرانسوی به نمایش می‌گذارند. یکی از این برندهای لوکس در کشور فرانسه، دی اس است که نسخه‌هایی از آن نیز در گذشته به کشور ما وارد شده است.

یکی از نمادهای لوکس کلاسیک خودرو های فرانسه که توسط سیتروئن احیا شده است، برند DS است که از سال ۲۰۱۵ هویت مستقلی پیدا کرده است. این برند فرانسوی همواره مورد استقبال بوده و فروش خوبی داشته است. حالا یک ایده تازه تحت عنوان سیتروئن دی اس ۹  کراس بک ارائه شده که  احتمالا در اواخر ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد.

احتمالا با توجه به قیمت ۴۵ هزاردلاری DS 7 و قیمت ۵۷ تا ۶۹ هزار دلاری DS9 سدان، DS 9 کراس بک بین ۶۳ تا ۹۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که مرسدس GLE کوپه،‌ مرسدس EQC، ب‌ام‌و IX جز رقبای دی اس ۹ کراس بک باشند.

تاریخچه شرکت خودروسازی سیتروئن

سیتروئن یک شرکت خودروساز فرانسوی است که در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن تاسیس شد. سیتروئن در سال ۱۹۳۴ نخستین تولید انبوه چرخ‌های محرک جلو در سطح جهانی را با ساخت سیتروئن تیپ E پایه‌گذاری کرد.

این شرکت در حال حاضر زیرمجموعه و تابعه گروه استلانتیس محسوب می‌شود. خودروهای این کمپانی خودروسازی معمولا به دلیل راحتی و نرمی رانندگی شهرت دارند. سیتروئن ۸ سال پس از تاسیس، به مشهورترین و بزرگ‌ترین خودروساز اروپا تبدیل شد و در میان خودروسازان بزرگ جهان در رتبه چهارم قرار گرفت. شرکت پژو در سال ۱۹۷۴ بیش از ۳۸ در صد از سهام سیتروئن را خرید و در نتیجه خودروسازی پژو سیتروئن ۲ سال بعد از آن با حمایت دولت فرانسه تشکیل شد. خودرو سیتروئن دی‌اس ۳ که سرآغازی برای سری لوکس خودروهای مدل دی اس بود، برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ و در نودمین سالگرد تاسیس کمپانی سیتروئن رونمایی شد. این شرکت در سال‌های بعد، و در ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی، سیتروئن دی‌اس۴ و سیتروئن دی‌اس ۵ را نیز روانه بازار کرد.

این شرکت فرانسوی از زمان تاسیس تا به امروز، در زمینه تولید خودروهای شهری کوچک، خودروهای متوسط، سواری، ون و کامیون، خودروهای لوکس و مفهومی فعالیت می‌کند.

خودروهای لوکس و مفهومی سیتروئن

در خصوص خودروهای لوکس این شرکت می‌توان به خودروهای مدل دی‌اس(DS)، سیتروئن سی ایکس، سیتروئن ایکس ام و سیتروئن سی ۶ اشاره کرد. سیتروئن سی‌متیس و جی‌تی‌بای سیتروئن نیز دو خودروی مفهومی این شرکت هستند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ رونمایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *